Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Profesní orientace dětí v dětském domově
PRŮCHOVÁ, Kristýna
Jako téma své bakalářské práce jsem zvolila profesní orientaci dětí z dětského domova. Studium střední školy a následná volba povolání je součástí života každého jedince. Profesní orientace utváří a rozvíjí profesní cíle mladého člověka. Cílem bakalářské práce bylo zjistit míru motivace dětí z dětských domovů ke studiu střední školy a vliv sociálních pracovníků na profesní orientaci dětí. Práce se skládá ze dvou celků. Teoretická část popisuje ústavní péči, dětské domovy, profesní orientaci a perspektivní orientaci. Praktickou částí je kvalitativní výzkumné šetření. Na základě dotazníků a rozhovorů se snažím odpovědět na základní výzkumné otázky: Mají děti z dětských domovů zájem o studium na střední škole? Podle čeho si děti vybírají střední školu? Jaké nástroje používají sociální pracovníci dětského domova k motivaci dětí?
Diagnostika časové perspektivy u středoškolské mládeže
High, Radka
Dizertační práce se zabývá vztahem k budoucnosti u středoškolských studentů a diagnostickými možnostmi tohoto fenoménu. V teoretické části popisujeme filosofické a především psychologické pojetí času. Zaměřujeme se na hlavní teoretické koncepty časové perspektivy a jejich představitele, přičemž detailněji rozebíráme kognitivně-motivační koncepce a jejich vztah s výkonovou motivací. Praktická část sleduje tři výzkumné cíle, kterými jsou 1. operacionalizace časové perspektivy, 2. deskripce vztahu žáků a studentů k budoucnosti prostřednictvím zkoumaných metod a 3. prověření vztahu časové perspektivy a výkonové motivace. V rámci prvního cíle jsme provedly analýzu kódovacího systému Metody motivační indukce a za pomocí námi provedených změn jsme usnadnily používání této metody. Ve druhém výzkumném cíli jsme použili baterii testů využívající kvantitativní i kvantitativně-kvalitativní metodologii - Metodu motivační indukce (Nuttin), Dotazník perspektivní orientace (Pavelková), Zimbardův inventář časové perspektivy (Zimbardo), Dotazník výkonové motivace (Hrabal, Pavelková) a Dotazník motivačních zdrojů učební činnosti (Pavelková, Hrabal). Na konci praktické části představujeme kazuistiky studentů a žáků, díky kterým můžeme ukázat pozitiva a negativa námi použitých diagnostických metod. Klíčová slova:...
Diagnostika časové perspektivy u středoškolské mládeže
High, Radka
Dizertační práce se zabývá vztahem k budoucnosti u středoškolských studentů a diagnostickými možnostmi tohoto fenoménu. V teoretické části popisujeme filosofické a především psychologické pojetí času. Zaměřujeme se na hlavní teoretické koncepty časové perspektivy a jejich představitele, přičemž detailněji rozebíráme kognitivně-motivační koncepce a jejich vztah s výkonovou motivací. Praktická část sleduje tři výzkumné cíle, kterými jsou 1. operacionalizace časové perspektivy, 2. deskripce vztahu žáků a studentů k budoucnosti prostřednictvím zkoumaných metod a 3. prověření vztahu časové perspektivy a výkonové motivace. V rámci prvního cíle jsme provedly analýzu kódovacího systému Metody motivační indukce a za pomocí námi provedených změn jsme usnadnily používání této metody. Ve druhém výzkumném cíli jsme použili baterii testů využívající kvantitativní i kvantitativně-kvalitativní metodologii - Metodu motivační indukce (Nuttin), Dotazník perspektivní orientace (Pavelková), Zimbardův inventář časové perspektivy (Zimbardo), Dotazník výkonové motivace (Hrabal, Pavelková) a Dotazník motivačních zdrojů učební činnosti (Pavelková, Hrabal). Na konci praktické části představujeme kazuistiky studentů a žáků, díky kterým můžeme ukázat pozitiva a negativa námi použitých diagnostických metod. Klíčová slova:...
Perspektivní orientace dívek umístěných v diagnostickém ústavu
Ducháč, Jakub ; Sak, Petr (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
v českém jazyce V diplomové práci Perspektivní orientace dívek umístěných v diagnostickém ústavu se zabývám mládeží s poruchami chování. V první teoretické části jsem vymezil pojem adolescence. Následně jsem rozebral největší úskalí tohoto období a přiblížil spektrum rizikového a delikventního chování. Krátce jsem představil téma perspektivní orientace a nakonec popsal fungování diagnostického ústavu. V praktické části jsem začal popisem metody. První část výzkumu jsem prováděl jen na základě tištěných dokumentů. Druhou a hlavní část výzkumu jsem prováděl na základě samotných výpovědi klientek. Formou otevřené otázky jsem zjišťoval představy klientek o své budoucnosti. V první části výzkumu mě zajímalo především rodinné zázemí a jaký je socioekonomický status rodiny. Dále mě zajímal region, odkud dívky pocházejí. Nakonec mě zajímal fakt, jestli jeden z důvodů umístění té které dívky do ústavního zařízení je mimo jiné způsobeno i nákloností dívky k tvrdým drogám. Ve druhé části výzkumu jsem prováděl rozhovory s klientkami. Výsledky jsem následně statisticky analyzoval a vyhodnotil. Většinu oblastí mého zkoumání jsem porovnával s jinými, dostupnými studiemi a nacházel podobnosti, případně rozdíly. Kromě běžných představ o budoucnosti se u mých respondentek objevila dvě statisticky významná další...
Diagnostika časové perspektivy u středoškolské mládeže
High, Radka ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent) ; Holeček, Václav (oponent)
Dizertační práce se zabývá vztahem k budoucnosti u středoškolských studentů a diagnostickými možnostmi tohoto fenoménu. V teoretické části popisujeme filosofické a především psychologické pojetí času. Zaměřujeme se na hlavní teoretické koncepty časové perspektivy a jejich představitele, přičemž detailněji rozebíráme kognitivně-motivační koncepce a jejich vztah s výkonovou motivací. Praktická část sleduje tři výzkumné cíle, kterými jsou 1. operacionalizace časové perspektivy, 2. deskripce vztahu žáků a studentů k budoucnosti prostřednictvím zkoumaných metod a 3. prověření vztahu časové perspektivy a výkonové motivace. V rámci prvního cíle jsme provedly analýzu kódovacího systému Metody motivační indukce a za pomocí námi provedených změn jsme usnadnily používání této metody. Ve druhém výzkumném cíli jsme použili baterii testů využívající kvantitativní i kvantitativně-kvalitativní metodologii - Metodu motivační indukce (Nuttin), Dotazník perspektivní orientace (Pavelková), Zimbardův inventář časové perspektivy (Zimbardo), Dotazník výkonové motivace (Hrabal, Pavelková) a Dotazník motivačních zdrojů učební činnosti (Pavelková, Hrabal). Na konci praktické části představujeme kazuistiky studentů a žáků, díky kterým můžeme ukázat pozitiva a negativa námi použitých diagnostických metod. Klíčová slova:...
Diagnostika časové perspektivy studentů gymnázia
Škvařil, Václav ; High, Radka (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent)
Bakalářská práce se zabývá časovou perspektivou studentů gymnázia a možnostmi diagnostických nástrojů zkoumané oblasti. Bakalářská práce je rozčleněna na dvě části - empirickou a teoretickou, s větším důrazem na část empirickou. Teoretická část popisuje základní psychologické poznatky o časovém faktoru s důrazem na jeho regulační funkci. Představeny jsou různé teorie a přístupy k času a časové perspektivě, které se v průběhu historie objevily. Nejvíce prostoru je věnováno Nuttinově osobnostně- motivační koncepci časové perspektivy, teorii perspektivní orientace Pavelkové, Zimbardově teorii časové perspektivy a popisu diagnostických nástrojů. Empirická část představuje výzkum realizovaný v průběhu května a června roku 2015 u studentů tří ročníků gymnázia v Praze. Cílem výzkumu je zmapovat časovou perspektivu studentů a porovnat použité diagnostické nástroje. Jako hlavní výzkumný nástroj byla použita Metoda motivační indukce, která zjišťuje informace o objektech časové perspektivy a jejich zařazení do určitých časových období. Data byla získána také za pomoci Zimbardova dotazníku časové perspektivy (ZTPI), Dotazníku perspektivní orientace PO-7 a Inventáře motivačních kategorií. Inventář motivačních kategorií byl použit pouze za účelem zpřesnění a doplnění informací k Metodě motivační indukce....
Představy žáků středních škol o budoucnosti
Formanová, Lucie
Bakalářská práce se zabývá problematikou perspektivní orientace neboli představami žáků ekonomicky zaměřené střední školy o jejich budoucnosti. Práce je rozčleněna do dvou částí, na teoretickou a praktickou. Teoretická část práce je zacílena na deskripci poznatků týkajících se perspektivní orientace adolescentů. K jejímu zpracování byly zejména využity následující metody: studium odborných českých a cizojazyčných literárních pramenů, analýza, komparace a syntéza. V rámci praktické části je realizováno průzkumné šetření, jehož cílem bylo zmapovat představy žáků ekonomicky zaměřené střední školy o jejich budoucnosti, a to ve 4 hlavních oblastech - obecné představy o budoucnosti, osobní život, vzdělávání a oblast profesní. Průzkumné šetření bylo realizováno prostřednictvím dotazníkové metody, získaná data jsou zpracována s využitím popisné statistiky a následně interpretována s doporučujícím odkazem pro pedagogickou praxi.
School motivation of the Gypsy learners
Krotká, Lenka ; Hadj Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Trnka, Jan (oponent)
Cílem závěrečné práce bylo analyzovat a potvrdit či vyvrátit krátkodobou orientaci Romů a prostřednictvím uskutečněného výzkumu poskytnout obraz školní motivace romských žáků. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. Obsahuje 2 obrázky, 1 mapu, 2 tabulky, 30 grafů a 3 přílohy. První kapitola je věnovaná objasnění teoretických základů motivace. V další části se charakterizuje perspektivní orientace, její teoretické východiska, charakteristiky a komponenty. Třetí kapitola pojednává o Romském etniku a podává základní obraz o jeho historii, romské rodině, vývoji vzdělávání, jako i o současném stavu vzdělanosti. Závěrečná výzkumná část se věnuje prezentaci výsledků výzkumu a interpretaci získaných údajů. Poukazuje na jednoznačnou krátkodobou orientaci v některých otázkách a zároveň projevy perspektivní orientace části respondentů v jiných. Vyvrací hypotézu o nezájmu romských žáků studovat na vysoké škole.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.